جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ساعت ۱۰:۱۳
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی:

داوطلبان شورای شهر در خراسان شمالی از روشهای غیرحضوری ثبت نام استقبال نکردند / ثبت نام ۷۰۱ کاندیدا در سراسر استان

احمد برادران با اشاره به اینکه به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت و شیوع بیماری کرونا ثبت نام شوراهای شهر و روستا به مانند دوره های گذشته همزمان انجام نشد، گفت: روش های غیر حضوری برای داوطلبان پیش بینی شد که در ثبت نام انتخابات شوراهای شهر از این روش ها به خوبی استقبال نشد.
داوطلبان شورای شهر در خراسان شمالی از روشهای غیرحضوری ثبت نام استقبال نکردند / ثبت نام 701 کاندیدا در سراسر استان ,

به گزارش عصراترک، احمد برادران، رئیس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه موضوع انتخابات و فرآیند مربوط به آن وسیع و گسترده است، افزود: فرآیند انتخابات در 18 اسفند ماه سال گذشته با دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و بخشداران در استان 30 نفر معتمدین از اقشار مختلف را انتخاب و به هیات های نظارت معرفی کردند، گفت: همچنین سه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان هیات ناظر بر انتخابات استان معرفی شدند.

برادران ادامه داد: فرآیند ثبت نام دواطلبان شوراهای شهر انجام شده است و 701 نفر در شوراهای شهر در سراسر استان شرکت کردند که از این تعداد 620 نفر مرد و 81 نفر زن، 672 نفر تشیع 29 نفر اهل تسنن هستند.

وی افزود: فرمانداران تا 21 فروردین ماه مهلت دارند صلاحیت ثبت نام کنندگان را بررسی و نتایج را به هیات نظارت ها اعلام کنند تا بعد از بررسی این هیات، نتایج 6 اردیبهشت به فرمانداران و هشتم اردیبهشت به داوطلبان اعلام شود.

این مقام مسئول گفت: بعد از اعلام اسامی نهایی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر نحوه تبلیغات کاندیداها متناسب با وضعیت شیوع بیماری کرونا اعلام خواهد شد.

وی اشاره داشت: به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت و شیوع بیماری کرونا ثبت نام شوراهای شهر و روستا به مانند دوره های گذشته همزمان انجام نشد و روش های غیر حضوری برای داوطلبان پیش بینی شد که در ثبت نام انتخابات شوراهای شهر از این روش ها به خوبی استقبال نشد و از داوطلبان شوراهای روستا خواستار ثبت نام غیرحضوری هستیم.

برادران مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان را گواهی عدم سوء پیشینه، شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی و عکس اعلام کرد و افزود: افراد دارای شرایط لازم و علاقمند به توسعه منطقه برای ثبت نام اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده برای توسعه روستاها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بی نظیر است و در استان خراسان شمالی نیز اتفاقات مهم و مثبتی مانند برچیده شدن مدارس خشتی و گلی و بخاری های نفتی در مدارس، آبرسانی، گازرسانی، بهداشت و درمان و... رقم خورده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی قدرت تشخیص و اثرگذاری بر سرنوشت خود را از نعمت های الهی توصیف کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات برای رسمیت و ثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری رفراندوم و انتخابات با تدبیر امام راحل بود.

وی گفت: نظام ما جمهوری اسلامی است که مشارکت در تعیین سرنوشت یکی از مصادیق جمهوریت است که مردم در انتخابات مختلف مسئولان را با رای مستقیم خود انتخاب می کنند.

برادران تصریح کرد: بررسی تطبیقی نقش و جایگاه مردم در حوزه اجرا و عمل نشان می دهد هر زمان که مردم نقش دارند موفقیت حاصل می شود.

وی با بیان اینکه امروز نگاه به توسعه صرفا پیشرفت نیست بلکه توسعه پایدار است که محوریت اصلی آن مردم هستند، گفت: شوراها از بزرگترین نهادهای مردمی برای پیشرفت در تسریع امور شهر و روستا است که با رای مستقیم انتخاب می شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: توسعه حوزه ارتباطات از مطالبات مردم در روستاهاست است که اقدامات شایسته در دولت تدبیر و امید انجام شد و امروز بستر فضای مجازی در دورترین نقاط استان فراهم شد.

احمد برادران گفت: از بستر فضای مجازی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، هزینه های فراوان، آسیب به چهره شهر و روستا برای تبلیغات، اطلاع رسانی و بیان دیدگاه های کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا به خوبی بهره مند شد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک