شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ساعت ۱۳:۱۶

انتخاب تمامی مسئولین با رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم/ دستاورد های انقلاب اسلامی

حجت الاسلام رحمانی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در عین حال که توجه به حاکمیت الهی دارد به نقش مردم در تعیین سرنوشت شان اهمیت می دهد.
انتخاب تمامی مسئولین با رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم/ دستاورد های انقلاب اسلامی,

حجت الاسلام رحمانی در گفت و گو با خبر نگار عصر اترک از مانه و سملقان گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی که هیمنه استکبار سرتاسر کشور را فرا گرفته بود سلطه خودش را در همه جا نه تنها ایران بلکه سرتاسر غرب آسیا حفظ کرد ، و با وجود شرایط سیاسی و اقتصادی آن زمان، انقلاب اسلامی ایران توانست پای خود بایستد و زمینه رشد و شکوفایی را برای مردم به وجود بیاورد.

وی حفظ تمامیت ارضی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام دانست و گفت: حفظ تمامیت ارضی ایران  و رسوندن ایران به عزتی که لایق آن است در دوره های قبل از جمهوری اسلامی ایران، ایران مدام در حال تجزیه شدن بود و هیچ کدوم از این پادشاهان و سلاطین تو دوره قاجاری و پهلوی این افتخار رو ندارند که بگویند ما مرزهای ایران را حفظ کردیم و همیشه شهرهای ایران زیر چکمه های سربازان خارجی بوده و زن ها و مردها و ناموس این کشور هیچ آرامشی نداشتند.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران شجاعانه ایستاد و نگذاشت متجاوزین حتی یک قدم از خاک ایران را بگیرند. هشت سال دفاع مقدس شوخی نیست، آن همه فداکاری که جوان های همین مرز و بوم برای دفاع از میهن عزیزمان انجام دادند؛ حفظ تمامیت ارضی یکی از دستاوردها می باشد.

حجت الاسلام رحمانی، در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد:  یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران آزادی بیان و کرسی های آزاد اندیشی است و همین که هر کس هر طور که می‌خواهد نظر خودش را بیان کند بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تحمل شنیدن حرف مخالف را دارد و این تحمل خیلی بالاست، افزود: گاهی این غرض ورزی ها حالت بی انصافی به خود می گیرد و پیاده نظام دشمنان ما که در داخل هستند،همسو با دشمنان در خارج از کشور هر تهمتی را به نظام و انقلاب می زنند و در صدد بزرگ نمایی آن بر می آیند.

وی برخورداری عمومی مردم از امکانات را از دیگر دستاورد های نظام دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همه مردم به‌طور مساوی امکانات را فراهم می کند و برای مردم ما روشن شده که در سایه اسلام می توانند هم زندگی آزاد داشته باشند و هم برخوردار از این نعمت های مادی و معنوی باشند.

وی گفت: حکومت های دیکتاتوری و استبدادیی وجود دارند که در محقق شدن و شکل گیری آنها رضایت خدا و مردم لحاظ نمی شود و این نظام ها برای فرمانبرداری از ایجاد رعب و وحشت استفاده میکنند.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم رضایت مردم و هم رضایت خداوند متعال قید شده که این در واقع همان نظام مردم سالار دینی است که هم به رضایت مردم و رای آنها اهمیت می دهد و هم یک نظام الهی است.

حجت السلام رحمانی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در عین حال که توجه به حاکمیت الهی دارد به نقش مردم در تعیین سرنوشت شان اهمیت می دهد، افزود: در این نظام همه مسئولین یا با رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند و به جرأت می توانیم، بگوییم که جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین و دموکراتی ترین نظام در جهان در طول  ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ملت ایران به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار می کنند و در دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران ، مردم بزرگترین همه پرسی را رقم زدن و با رای بالا به جمهوری اسلامی رای دادند که این نشان مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران داعیه مقاومت دارد و این مقاومت را به جهان  صادر می کند تا از حیثیت، آبرو، آب، خاک و ناموس شان دفاع کنند این در واقع نشانه این است که در انقلاب اسلامی ایران حقوق بشر  و آزادی بیان رعایت شده و به آن پایبند است ولی در سایر کشور ها حقوق بشر فقط به یک شعار و ابزار تبدیل شده است و صرفاً برای این است که به زندگی و حیات ننگین خود  ادامه دهند.

 وی گفت : انقلاب اسلامی ایران پرچم امنیت را نه تنها برای مردم کشور ایران بله تمامی مردم جهان بالا برده و می خواهد در همه جا صلح برقرار باشد ولی اسرائیل منحوس و امریکای جنایتکار و هم پیمانانش فقط به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و امنیت را آن گونه که خود دوست دارند تعریف می کنند.

وی روز جمهوری اسلامی ایران را از مظلوم ترین مناسبت های انقلابی دانست و گفت:  یکی از دلایل مظلومیت قرار گیری این مناسبت در تعطیلات نوروزی است.

حجت الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد:  با اینکه 43 سال از انقلاب و دستاورد های آن می گذرد  تلاش های زیادی برای متوقف کردن و دور شدن انقلاب از آرمان های آن انجام می شود  ولی الحمدلله می‌بینیم که با عنایت امام زمان عجل الله و رهبر حکیم انقلاب اسلامی این نظام مسیر خودش را با سرعت به سمت شکوفایی و رشد و پیشرفت طی می کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک