شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ساعت ۹:۵۰
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم:

کرونای انگلیسی در کمین شهروندان جاجرمی/این ویروس به جوانان هم رحم نمی کند

 سوسن ملائکه با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در استان خراسان شمالی، گفت: با توجه به خطرناک بودن این نوع ویروس نسبت به موارد دیگر از شهروندان جاجرمی خواست رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر بگیرند.
کرونای انگلیسی در کمین شهروندان جاجرمی/این ویروس به جوانان هم رحم نمی کند,

سوسن ملائکه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم، گفت: با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در استان خراسان شمالی رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر بگیریم.

وی ضمن نگرانی از این موضوع افزود: این روزها ،شلوغی بازارها و مراکز خرید ،ازدحام عابران در پیاده رو ها ،برپایی مجالس عروسی و عزا با جمعیت انبوه نشان دهنده این است که بسیاری از مردم دیگر کرونا را جدی نمی‌گیرند.

ملائکه ابراز داشت: ویروس کرونا این روزها رنگ و رو عوض کرده و با شکل دیگری با عنوان کرونای انگلیسی در میان مردم حاضر شده و عادی انگاری از شرایط موجود و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی به استقبال خطر رفتن است.

وی گفت: عادی انگاری از سمت مردم نگران کننده است و تاکید می‌ کنم که بدون همکاری شهروندان و مشارکت همگانی امکان مهار و پیشگیری از شیوع موج جدید کرونا وجود ندارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم با بیان اینکه کرونای انگلیسی محدودیت سنی قائل نمی‌شود حتی بیشتر جوانان را نشانه گرفته است، گفت: کرونای انگلیسی می تواند افراد سالم و بدون سابقه بیماری زمینه‌ای را به سرعت و شدت بیشتری درگیر و از پا بیاندازد.

وی خطاب به شهروندان تاکید کرد: شهروندان از انجام خریدهای غیرضروری خودداری و از خدمات الکترونیکی موجود در فضای مجازی در حوزه امور اداری ، خرید و...اقدام کنند.

ملائکه  افزود: متاسفانه در این شرایط برخی اوقات شاهد ازدحام و برگزاری مجالس شادی و عزا از سوی شهروندان هستیم که می تواند به مرگ دهها انسان بی گناه منجر شود بنابراین خواهشمندیم با عدم برگزاری مراسم در جهت کنترل و مهار این بیماری قدم برداریم.

 وی از شهروندان خواست  از حضور در آرامستان ها به مناسبت پایان سال خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار مقابله با این ویروس جهش یافته، همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک است.

 

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک