یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ساعت ۸:۲۷
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی خبر داد:

همکاری نکردن برخی از پزشکان خراسان شمالی در طرح نسخه نویسی الکترونیک

محسن رعنایی به استقبال نکردن برخی از پزشکان از طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و گفت: کار در مراحل آغازین است و قطعا تا یک پروسه در جایگاه اصلی اش قرار بگیرد نیازمند زمان است، پزشکان نیز به دلیل آگاهی نداشتن نسبت به استفاده از این سامانه گلایه مند هستند اما روز به روز شرایط بهتر خواهد شد.
همکاری نکردن برخی از پزشکان خراسان شمالی در طرح نسخه نویسی الکترونیک ,

محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با حذف دفترچه های کاغذی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده دفترچه های بیمه سلامت تا پایان فروردین ماه 1400 چاپ می شوند.

وی با اشاره به اینکه دفترچه ها در تعداد 6 برگه ای برای افراد عادی و با برگ بیشتر برای بیماران خاص در این مدت به چاپ می رسد، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری چاپ دفترچه های بیمه سلامت در سراسر کشور متوقف می شود.

رعنایی با بیان اینکه در سراسر استان تنها یک داروخانه در مرکز استان با بیمه سلامت قرارداد ندارد، ادامه داد: 100 درصد داروخانه ها، آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها به سامانه الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای سلامت متصل شده اند و با احتساب پزشکانی که در درمانگاه های استان فعالیت دارند، 140 پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی در شهریور ماه سال گذشته به صورت پایلوت از شهرستان اسفراین آغاز شد و از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در سراسر استان ادامه پیدا کرد، علاوه بر این نسخه پیچی الکترونیکی نیز از شهریور ماه سال 99 در سراسر خراسان شمالی کلید خورده است.

وی به استقبال نکردن برخی از پزشکان از طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و گفت: کار در مراحل آغازین است و قطعا تا یک پروسه در جایگاه اصلی اش قرار بگیرد نیازمند زمان است، پزشکان نیز به دلیل آگاهی نداشتن نسبت به استفاده از این سامانه گلایه مند هستند اما روز به روز شرایط بهتر خواهد شد.

این مقام مسئول یکی از چالش های پیش رو در مسیر این طرح را همکاری نکردن برخی از پزشکان در نسخه نویسی الکترونیک عنوان کرد و گفت: براساس بخش نامه دریافتی از بیمه سلامت کشور مقرر شده از پایان بهمن ماه سال جاری حق الزحمه ای به صورت جداگانه برای پزشکان، داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی ها از جانب بیمه به منظور همکاری کردن در این طرح پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح قطعا زحمات مجموعه های طرف قرارداد بیمه سلامت مدنظر قرار گرفته است، گفت:  حق الزحمه های تعیین شده به عنوان مشوق، علاوه بر این که می تواند تسریع کننده امور باشد، به صورت کامل از سمت سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود و هیچ ارتباطی با بیمه شوندگان ندارد.

رعنایی با بیان اینکه تا پایان دی ماه سال 99 در مجموع استان 130 هزار نسخه پیچی الکترونیکی انجام شده است، ادامه داد: تاکنون 58 هزار نسخه پیچی در داروخانه ها، 23 هزار نسخه در آزمایشگاه ها و 15 هزار نسخه در رادیولوژی و سونوگرافی ها انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: روند اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیکی از نسخه پیچی زودتر آغاز شده است که براین اساس 210 هزار نسخه نویسی الکترونیکی تا پایان دی ماه سال جاری به ثبت رسیده است.

رعنایی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را یکی از اهداف جانبی بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: هدف اصلی مجموعه بیمه سلامت ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای تک تک بیمه شوندگان است که در این مسیر پرونده های کاغذی حذف، درصد خطا در پرونده های پزشکی کمتر و مهم تر از همه اینکه پرونده در سراسر کشور قابلیت دسترسی را دارد و بیمار به راحتی می تواند از طریق پرونده الکترونیک روند درمانش را دنبال کند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک