شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ساعت ۱۸:۱

روزهای سخت "سی‌سخت"| ‌بی‌خانمانی مردم دنا ‌در روزگار کرونا و شرایط سخت اقتصادی / مردم در میان آوار و سرمای شدید گرفتارند + فیلم

زلزله ۵.۶ ریشتری ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه روز ۲۹ بهمن ماه امسال در شهرستان دنا، خانواده‌های زیادی را بی‌خانمان کرده است.
روزهای سخت "سی‌سخت"| ‌بی‌خانمانی مردم دنا ‌در روزگار کرونا و شرایط سخت اقتصادی / مردم در میان آوار و سرمای شدید گرفتارند + فیلم,
زلزله 5.6 ریشتری ساعت 22 و 5 دقیقه و 34 ثانیه روز 29 بهمن ماه امسال در توریستی ترین شهرستان جنوب کشور یعنی دنا، خانواده‌های زیادی را بی خانمان کرده تا جایی که به دلیل دمای منفی هوا زندگی به سختی جریان دارد و منازل قابل سکونت نیست.

زلزله چهارشنبه 29 بهمن علاوه بر خسارات زیادی که به ساختمان‌ها و ابنیه در این مناطق وارد کرد، موجب مصدوم شدن تعدادی از شهروندان شد و با وجود سرمای هوا و بارش باران، مردم را به خیابان‌ها کشاند.

اما پس از اینکه شوک و ترس اولیه ناشی از وقوع زلزله 5.6 ریشتری شهر سی‌سخت فروکش شد، برخی کمبودها شرایط مردم را دشوار کرد. البته به محض آرام شدن شرایط، اقداماتی جهت راه‌اندازی کمپ اسکان برای زلزله‌زدگان انجام شد اما این کمپ‌ها با استقبال مردم روبه‌رو نشد، آنطور که گفته می‌شود خطر شیوع کرونا به دلیل ازدحام جمعیت در کمپ‌ها و ترس از سرقت وسایل خانه‌های تخریب شده از جمله دلایل عدم تمایل مردم برای حضور در کمپ‌هاست.

‌در زلزله ‌‌سی‌‌سخت هر چند کسی جان خود را از دست نداد، اما  14 هزار نفر تحت تاثیر زلزله قرار گرفته‌اند و به بیش از 3 هزار واحد مسکونی از 60 تا 100 درصد خسارت وارد شده است. معنی‌اش این است: بی‌خانمان شدن در روزگار کرونا و شرایط سخت اقتصادی.»

هم‌وطنان‌مان در سرما و آوار گرفتار شده‌اند، اما نه تنها مسئولان بلکه عامه مردم نیز باید حواس‌شان به این عزیزان باشد، درحالی زلزله 5.6 ریشتری منطقه سی‌سخت خسارات زیادی به ابنیه و ساختمان‌های منطقه زده است که آغاز برف و کولاک در منطقه امدادرسانی برای اسکان موقت اهالی منطقه را با مشکلاتی روبه‌رو کرده و حالا مردم بیش از هر زمان دیگری در شرایط شکننده‌ای قرار گرفته‌اند و نیازمند توجهی ویژه از سوی مسئولان هستند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بر تسریع عملیات اسکان موقت در سی سخت مرکز شهرستان دنا تأکید کرد و افزود: وضعیت اضطراری آواربرداری به سرعت در حال انجام است.

کلانتری در خصوص خدمات دهی در حوزه درمان، عنوان کرد: در همان نخستین ساعات وقوع زلزله یعنی ساعت 22 و 5 دقیقه و 34 ثانیه اولین مرحله امداد و نجات انجام شد و 100 درصد موفقیت آمیز بود در حالی که زلزله سال 96 تلفات جانی داشت.

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک