سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ساعت ۹:۲۳
سرپرست بنیاد مسکن فاروج خبر داد:

رشد ۵/۵ درصدی شاخص مقاوم سازی شهرستان با پرداخت تسهیلات مسکن محرومان

وحید خاکپور گفت: با پرداخت 300 فقره تسهیلات مسکن محرومین و بهره برداری از آن شاخص مقام سازی در شهرستان فاروج به حدود 55 درصد می ر‌سد.
رشد 5/5 درصدی شاخص مقاوم سازی شهرستان با پرداخت تسهیلات مسکن محرومان,

وحید خاکپور، سرپرست بنیاد مسکن شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: 3هزار فقره تسهیلات ویژه مسکن محرومین برای استان خراسان شمالی اختصاص شده که از این تعداد 300 فقره مختص شهرستان فاروج است.

وی افزود: در تسهیلات ویژه مسکن محرومین 500 میلیون ریال بصورت تسهیلات و 300 میلیون ریال هم بصورت بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

خاکپور افزود: این تسهیلات شامل کسانی می شود که در منازل خشتی و گلی و فرسوده ساکن هستند و استطاعت مالی ساخت مسکن را ندارند.

وی همچنین گفت: تا کنون از 300 فقره تسهیلات شهرستا 200 فقره برای عقد قرداد به بانک ها معرفی شده‌اند و مابقی هم تا پایان بهمن معرفی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: بحث نقشه و پروانه ساخت برای کسانی که تسهیلات مسکن محرومین را دریافت می کنند رایگان بوده و این واحد ها تا تیر ماه سال آینده باید به بهره برداری برسد.

 خاکپور گفت: در شهرستان فاروج 68 درصد جمعیت روستایی هستند که این شاخص در استان 44 درصد و در کشور 28 درصد است.

سرپرست بنیاد مسکن فاروج در خصوص بهسازی مسکن روستایی در شهرستان گفت: از سال 1384 با شروع طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی پنج هزار و 438 واحد مسکونی با پرداخت پنج هزار و 609 فقره تسهیلات در روستاهای شهرستان مقاوم سازی شده و  شانزده هزار و 588 نفر از این طرح برخوردار شدند.

وی با اشاره به شاخص مقاوم سازی در شهرستان که 5.49 درصد است، گفت: این شاخص از میزان استانی کمتر است که با پرداخت 300 فقره تسهیلات ویژه مسکن محرومین تا تیرماه سال آینده شاخص شهرستان به 55 درصد خواهد رسید.

سرپرست بنیاد مسکن فاروج گفت: در حوزه عمران روستایی از 85 روستا سطح شهرستان برای 72 روستا طرح هادی مطالعه شده و در طرح هادی 9روستا نیز بازنگری شده است.

 خاکپور اظهار داشت: از سال 94 تا 98 صدهزار متر مربع آسفالت در سطح روستا ها انجام شده است، امسال هم قیر رایگان به ارزش 11 میلیارد ریال به شهرستان اختصاص یافته است.

سرپرست بنیاد مسکن فاروج گفت: در بحث صدور اسناد مالکیت از ابتدای طرح با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان 6  هزار و 636 جلد سند مناطق روستایی و  یک هزار و 780 جلد سند مناطق شهری شهرستان صادر شده است که تا پایان برنامه ششم توسعه در شهرستان این شاخص باید به 75 درصد برسد.

وی افزود: در بخش ناظران فنی ساختمان ها اولویت بر نیروهای بومی بود که کارمند یا شاغل نباشند تا بتوانند وقت بیشتری صرف کار خود کرده و هم ضمینه اشتغال جوانان تحصیلکرده شهرستان فراهم شود که الحمدالله در آزمون امسال 15نفر  نیروی تحصیلکرده شهرستان که اشتغال ثابتی هم نداشتند در آزمون پذیرفته شدند که با استفاده از ظرفیت آن ها نیاز شهرستان نیز در این بخش تامین می شود.

 

انتهای پیام/ م.شادکام

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک