پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۳۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ساعت ۸:۵۸

معطلی تولید در پیچ  دریافت مجوز/ تب تندی که زود سرد شد

در اوایل فراگیر شدن ویروس کرونا بازار بسیاری از کارها داغ شد و تب اقداماتی از جمله سم پاشی و گند زدایی معابر و خیابان ها، تولید ماسک، روی آوردن تولید کننده ها به سمت تولید محلول های ضدعفونی کننده تند بود.
معطلی تولید در پیچ  دریافت مجوز/ تب تندی که زود سرد شد,

به گزارش عصر اترک، جاجرم هم از این قضیه مستثنی نبود و تولیدکنندگان آن در هر دو حوزه ورود پیدا کردند.تولید ماسک که توسط خانم های خانه دار و کارگاه های خیاطی صورت می گرفت و تولید محلول ضدعفونی کننده هم در کارگاه ها انجام می شد.

اما کم کم  تب تولید کاهش پیدا کرد و مسئولانی که زمانی در کارگاه های تولید اقلام بهداشتی با تولید کننده ها، عکس یادگاری می گرفتند، حالا خبری از تولیدکننده ها نمی گیرند و حتی مجوزها هم تمدید نمی شود.

یکی از این کارگاه ها، کارگاه آموزشکده فنی جاجرم بود که در بهبوهه انتشار ویروس کرونا، مجوز  آن صادر شد و به خوبی تولید آغاز شد اما مدتی بعد مجوز تولید به این کارگاه داده نشد.

به سراغ رییس آموزشکده فنی جاجرم رفتیم تا علت دقیق متوقف شدن تولید محلول ضد عفونی کننده را جویا شویم.

رحمانیان، رییس آموزشکده فنی جاجرم گفت: با توجه به اهمیت موضوع و شیوع ویروس کرونا و تأکید وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر انجام اقدامات در برابر پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، این آموزشکده که مرکز  آموزش عالی دولتی است، دراستای اهداف فوق، پس از پیگیری و مطالعات علمی اولیه در بیست و پنجم اسفندماه سال 98 موفق به دریافت مجوز تولید محلول ضدعفونی کننده دست بر اساس فرمول ارایه شده از طرف سازمان بهداشت جهانی WHO شد.

وی با بیان اینکه به همراه برزگر، سرپرست وقت دانشگاه فنی استان با در دست داشتن درخواست مکتوب و یک بطری از نمونه محلول تولیدی آزمایشی، حضوری به سازمان غذا و داروی استان نزد  حسن براتی زاده، معاون سازمان رفتیم. که وی پس از بحث و تبادل نظر اعلام کرد هم اکنون فرصت بررسی و کارشناسی نیست، شما کارهای مقدماتی و خرید مواد اولیه را داشته باشید تا پس از حضور کارشناسان در اوایل سال ۱۳۹۹ بررسی و صدور مجوز انجام شود.

رحمانیان با بیان اینکه پس از آن بلافاصله کار تهیه مواد اولیه و اقلام  مورد نیاز آغاز شد، گفت: با تمام سختی ها و مشکلات پیش رو، از جمله تعطیلی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، خرید هر مواد اولیه و ظروف مورد نیاز از  مکان های گوناگون و بعضاً تعطیلی برخی شرکت ها، سرانجام اولین سری تولید با تهیه ۴۵۰ بطری ۱۲۵ میلی‌لیتری آغاز شد.

وی افزود: نمونه محلول ضدعفونی کننده تولیدی هم به صورت حضوری و هم بصورت پستی به سازمان غذا و داروی استان ارسال شد ولی پس از پیگیری، متاسفانه جواب رد بررسی را اعلام شد.

این مسئول افزود: در توضیح چرایی رد درخواست ما اعلام شد، در استان سه کارخانه تولید محلول های بهداشتی فعالیت دارند، بنابراین درخواست شما قابل بررسی نیست و مجوز بیشتر صادر نخواهیم کرد در صورتیکه که مجوز تولید با سازمان صمت است و مجوز کارگاه صادر شده بود و سازمان غذا و دارو فقط بایستی محلول را از نظر بهداشتی بررسی می‌کرد،

رییس آموزشکده فنی جاجرم گفت: پس از آن بازدیدهای مختلفی از طرف مسئولین شهرستان ازجمله فرماندار به همراه رییس اداره صمت و رییس شبکه بهداشت و اعضای شورای شهر، بسیج دانشجویی، پایگاه بسیج جوادالائمه ‌ حتی بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی و سایر مدیران انجام و پیگیری هایی نیز داشتند که پس از آن سازمان غذا و داروی استان اعلام کرد توزیع محلول ضدعفونی کننده تولیدی در سطح شهرستان و شهرستان همجوار گرمه مشکلی ندارد و بصورت تلفنی نیز به مرکز بهداشت شهرستان جاجرم اعلام شد که پاسخ مکتوب اعلام نکردند و گفتند این مورد فقط توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و به ما ارتباطی ندارد و ما اجازه پاسخ مکتوب نداریم.

وی با اشاره به اینکه پس از آن برخی ادارات شهرستان درخواست محلول ضدعفونی کننده مذکور را داشتند که تهیه و تحویل داده شد، گفت: هم اکنون بزرگترین کارخانه استان خراسان شمالی در شهرستان جاجرم فعال است که محلول های مورد نیاز خود را از شرکت های داخلی و خارج استان تهیه می‌کنند.

رحمانیان خاطرنشانکرد: این کارخانه و چندین دستگاه دیگر بارها اعلام کرده‌اند اگر حتی مجوز توزیع مکتوب از شبکه بهداشت شهرستان داشته باشید، قطعاً خرید از دانشگاه فنی جاجرم انجام خواهد شد، اما متاسفانه با پیگیری های فراوان هنوز پاسخی حتی برای توزیع داده نشده است و خریدهای محلول ضدعفونی کننده کلیه ادارات شهرستان جاجرم از شرکتهای خصوصی دیگر انجام می‌شود.

انتهای پیام/تقی زاده

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک