پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ساعت ۱۴:۲
مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی اعلام کرد:

خانه دار شدن ۲ هزار معلول و زن سرپرست خانوار در استان

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت مسکن معلولان و مددجویان در خراسان شمالی، تا به کنون دو هزار واحد مسکونی برای معلولان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل ساخته و تحویل شده اند.
خانه دار شدن 2 هزار معلول و زن سرپرست خانوار در استان,

اسماعیل قربانی، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در حال حاضر 110 هزار مددجو شامل 44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات تخصصی و حمایتی این اداره کل در استان هستند.

قربانی عنوان کرد: از این تعداد مددجو، 22 هزار و 900 نفر از آنان مستمری بگیر این اداره کل هستند و سایر مددجویان  تحت پوشش نیز از دیگر خدمات این اداره کل بهره مند شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد مراکز، موسسات و مهدهای کودک تحت نظارت این اداره کل که به مددجویان تحت پوشش خدمت ارائه می دهند 537 واحد هستند که از این تعداد 68 مرکز، مرکز شبانه روز هستند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر از جمعیت مددجویان تحت پوشش این اداره کل،25 هزار نفر از آنان معلول و 11 هزار از آنان نیز زن سرپرست خانوار هستند که تحت پوشش دریافت خدمات این اداره کل قرار دارند.

قربانی همچنین افزود: 602 فرزند بد سرپرست و بی سرپرست نیز تحت حمایت این اداره کل هستند که 176 نفر از آنان در مراکز شبانه روزی تحت نظارت این اداره کل مراقبت می شوند و مابقی آنها در خانواده های جایگزین پذیرش شده اند که افزون بر این، این فرزندان از حمایت های مالی، مشاوره ای و مددکاری این اداره کل بهره مند هستند.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره تامین مسکن خانواده های معلول و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل اعلام کرد: تا به کنون در استان دو هزار واحد مسکونی برای این دو گروه مددجوی بهزیستی استان ساخته و تحویل شده اند.

وی افزود: 300 واحد آن طی 9 ماهه امسال احداث و به این دو گروه مددجوی بهزیستی استان تحویل شدند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی همچنین بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری نیز 200 واحد مسکونی جدید در دست ساخت به این دو گروه از مددجویان تحویل شوند.

وی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی جزو استان های پیش رو کشور در زمینه آماده سازی و تحویل واحدهای مسکونی به مددجویان معلول و زنان سرپرست خانوار بهزیستی است.

وی درباره تاخیر در بهره برداری از مجتمع مسکونی 294 واحدی معلولان تحت پوشش این اداره کل واقع در گلستان شهر بجنورد که هنوز در ساخت است، اعلام کرد: تاخیر در بهره برداری این مجتمع به علت بوجود آمدن اختلاف بر سر مطالبات انجمن خیرین مسکن ساز و پیمانکار بر سر این پروژه است که تکمیل این مجتمع را به تاخیر انداخته است.

اعطای تسهیلات اشتغالزای مددجویان به سنجش مالی منوط شده است

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در خاتمه درباره اعطای تسهیلات اشتغالزا به مددجویان این اداره کل نیز اعلام کرد: در سال جاری اختصاص 31 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزا برای مددجویان این نهاد مصوب شد که تا به کنون 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به متقاضیان مددجو اعطا شده است و دیگر متقاضیان تایید شده نیز برای دریافت 12 میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر از این سهم تسهیلاتی در نوبت دریافت قرار گرفته اند.

با این وجود، قربانی از عملکرد بانک های عامل در استان برای اعطای این تسهیلات اشتغالزا به مددجویان این اداره کل در زمینه سنجش مالی آنها انتقاد کرد و گفت: این تسهیلات را دولت با هدف اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی اختصاص داده است، با این وجود، بانک های عامل اعطای این تسهیلات را به سنجش مالی این مددجویان منوط کرده اند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک