شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ساعت ۱۵:۱۰
آیت الله رئیسی:

خنثی سازی تحریم ها، راهبرد جدی ایران است / فضا برای مفسدان ناامن شود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: خنثی سازی و بی اثر سازی تحریم ها راهبرد جدی کشور است که تا به کنون این راهبرد در بخش های صنعت هسته ای و دفاعی کشور همچنین علم و فناوری انجام شده است.
خنثی سازی تحریم ها، راهبرد جدی ایران است / فضا برای مفسدان ناامن شود,

به گزارش عصراترک، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه عصر امروز در جلسه شورای اداری خراسان شمالی، با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت و انسجام در سطح جامعه و کشور اظهار کرد: این مهم، زیرساخت اصلی توسعه یافتگی است.

وی به استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این استان اقوام و مذاهب بسیار مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند، که این وحدت و یکپارچگی به عنوان بستر توسعه یافتگی در استان باید حفظ شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین با یادآوری این مطلب که خراسان شمالی دو دهه است که استان شده است، بیان کرد: مسئولان اجرایی در خراسان شمالی با روحیه جهادی و بسیجی همچنین با تکیه بر تخصص و دانش و در هماهنگی با یکدیگر باید در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری تحول ایجاد کنند.

وی همچنین افزود: با روحیه "ما می توانیم" ، تحول در امور سرمایه گذاری، اشتغال و اقتصادی استان رقم خواهد خورد.

آیت الله رئیسی در ادامه به راهبرد خنثی سازی و بی اثر سازی تحریم ها در کشور اشاره و اظهار کرد: عمل به این راهبرد مورد تایید مقام معظم رهبری است که تا به کنون این راهبرد در بخش های صنعت هسته ای و دفاعی کشور همچنین علم و فناوری انجام شده و این در حالی است که بر این بخش ها تحریم های دشمنان اعمال شده است.

وی تصریح کرد: نکته قابل تامل این است که در این بخش ها با وجود تحریم ها، پیشرفت داشته ایم.

آیت الله رئیسی یادآور شد: دانشمندان هسته ای کشور با این راهبرد، صنعت هسته ای کشور را بومی سازی کردند، بنابراین راهبرد خنثی سازی تحریم ها، راهبرد جدی کشور است که باید در سایر حوزه ها از جمله تولید وکشاورزی نیز دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که موانع پیش روی تولید و رشد اقتصادی در کشور باید برداشته شود، همچنین با قاچاق کالای سازمان یافته مبارزه شود که البته نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور در این زمینه به وظایف خود عمل کرده اند و به آن عمل می کنند.

 

فرآیند بروکراسی های اداری، چرخه تولید و اقتصاد را در کشور فلج کرده است

رئیس قوه قضائیه همچنین با تصریح بر این مطلب که فرآیند بروکراسی های اداری، چرخه تولید و اقتصاد را در کشور فلج کرده است، خواستار شد: رفع این مانع به دست مدیران اجرایی پرتوان و مصمم باید محقق شود تا مسیر برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان کوتاه شود.

در عین حال ، وی تاکید کرد: فضا باید برای سودجویان و مفسدان ناامن شود و به آنان میدان داده نشود تا آنان در بخش اداری و اجرایی لانه کنند.

وی گفت: مدیران اجرایی و نیروهای اداری نباید اجازه بدهند، که در بدنه ادارات، سودجویان اجازه نفوذ و فساد پیدا کنند.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخن خود به مطالبه استان خراسان شمالی در زمینه سرعت بخشی به فرآیند سند دار کردن اراضی در روستاها اشاره کرد و گفت: در این زمینه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان روند صدور اسناد برای زمین های فاقد سند را سرعت ببخشد.

وی همچنین درباره رفع دغدغه تامین آب مناطق روستایی دچار تنش آبی در خراسان شمالی اظهار کرد: این مهم با تقسیم عادلانه آب پیگیری شود.

رئیس قوه قضاییه در پیگیری مسئولان اجرایی ذی ربط بر پییگری برای حل مسئله ایجاد راه آهن محور گرگان- بجنورد-مشهد و تعیین تکلیف پروژه ناتمام سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان نیز تاکید کرد.

وی در ادامه توجه بر نقش پررنگ بانوان در تربیت و مدیریت خانواده، همچنین دستگیری از مستمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا را یادآور شد.

آیت الله رئیسی در خاتمه با اشاره به ماه های پایانی دولت تدبیر و امید، خاطر نشان کرد: در این ماه های پایانی با تلاش بیشتر باید تکمیل پروژه های ناتمام محقق شود و این یک دستور کاری برای تمامی مسئولان است.

وی بر اهمیت جایگاه نیروهای مسلح در برقراری حفظ امنیت در کشور نیز یادآور شد و گفت: نیروهای مسلح نباید اجازه ابراز کوچکترین شرارت و ایجاد ناامنی توسط افراد شرور در کشور را بدهند.

وی گفت: امنیت یک موهبت است و نباید اجازه داد این موهبت توسط افراد شرور و سابقه دار دچار خلل شود.

 

انتهای پیام/ قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک