شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ساعت ۱۴:۳۲
طی ۸ ماه گذشته در خراسان شمالی صورت گرفت؛

رشد ۸۵ درصدی تقاضای تسهیلات خرید مسکن در مقابل کاهش ۵۶ درصدی تقاضای ساخت مسکن

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: درحالی طی هشت ماهه امسال تقاضای تسهیلات برای خرید مسکن در استان از شعب بانک مسکن استان با رشد 85 درصدی مواجه شد که تقاضای اخذ تسهیلات برای ساخت مسکن در استان از این شعب تا 56 درصد کاهش یافت.
رشد 85 درصدی تقاضای تسهیلات خرید مسکن در مقابل کاهش 56 درصدی تقاضای ساخت مسکن,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، مرتضی ناصری، مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: شعب بانک مسکن استان طی هشت ماهه امسال در مجموع به تعداد چهار هزار و 749 فقره تقاضای دریافت تسهیلات مبلغ دو هزار و 733 میلیارد و 987 میلیون ریال تسهیلات از ردیف های مختلف تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت کرده اند.

ناصری گفت: شعب بانک مسکن استان طی هشت ماهه سال گذشته به تعداد پنج هزار و 624 فقره تقاضای دریافت تسهیلات مبلغ دو هزار و 272 میلیارد و 852 میلیون ریال تسهیلات از ردیف های مختلف پرداخت کردند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات از ردیف های مختلف طی هشت ماهه امسال در مقایسه با هشت ماهه سال گذشته از سوی شعب بانک مسکن استان به متقاضیان 20 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به اعطای تسهیلات به تقاضای خرید و ساخت مسکن در استان اشاره کرد و گفت: طی هشت ماهه امسال در مقایسه با هشت ماهه سال گذشته پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای خرید مسکن تا 85 درصد رشد یافت.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی عنوان کرد: طی هشت ماهه امسال 754 میلیارد و 501 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد درحالیکه در هشت ماهه سال گذشته 407 میلیارد و 664 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان اعطا کردیم.

وی دلیل افزایش تقاضا برای خرید مسکن در سال جاری را عزم متقاضیان برای تبدیل وجوه نقد به سرمایه بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: طی هشت ماهه امسال بیشترین تقاضا برای دریافت تسهیلات به منظور خرید مسکن در استان، اخذ تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم بود که تقاضای دریافت تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم در هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تا 200 درصد افزایش یافت.

ناصری افزود: بهای خرید این اوراق در سال جاری تا 98 میلیون تومان نیز افزایش یافت.

در عین حال، وی درباره تقاضای تسهیلات برای ساخت مسکن نیز بیان کرد: تقاضای اخذ تسهیلات برای ساخت مسکن از شعب بانک مسکن استان در هشت ماهه امسال در مقایسه با هشت ماهه سال گذشته تا 56 درصد کاهش یافت.

وی گفت: در هشت ماهه امسال مبلغ 474 میلیارد و 748 میلیون ریال تسهیلات برای 458 فقره تقاضای تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شد درحالیکه در سال گذشته مبلغ 603 میلیارد ریال تسهیلات برای هزار و 39 فقره تقاضای تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شده بود.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی افزایش نرخ تورم، نوسانات ارزی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی را از علل اصلی کاهش تقاضای اخذ تسهیلات برای ساخت مسکن از شعب این بانک عنوان کرد.

وی همچنین به تقاضای تسهیلات برای ساخت مسکن در مناطق بافت فرسوده شهری استان نیز اشاره کرد و گفت: 382 فقره پرونده به شعب بانک مسکن معرفی شده اند که تا به کنون به 180 فقره پرونده مبلغ 72 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: با هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به تقاضای ساخت مسکن در بافت فرسوده مواجه نیستیم و به تقاضاها، تسهیلات اعطا می شود.

ناصری درباره پرداخت تسهیلات به تکمیل واحدهای مسکن مهر استان نیز بیان کرد: شعب بانک مسکن استان تا به کنون هفت هزار و 195 میلیارد ریال تسهیلات به 37 هزار و 427 فقره تقاضای دریافت تسهیلات برای تکمیل مسکن مهر در استان پرداخت کرده است.

وی افزود: از 37 هزار و 427 فقره پرونده تقاضایی که تسهیلات خط مسکن مهر دریافت کرده اند 33 هزار و 331 فقره پرونده در زمینه بازپرداخت تسهیلات تعیین تکلیف شده اند و مابقی هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

وی در بخش دیگری از سخن خود به اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای تقاضای دریافت تسهیلات ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: شعب بانک مسکن استان طی 9 ماهه امسال 192 میلیارد ریال تسهیلات به 371 فقره تقاضای تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده اند.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی افزود: در حال حاضر هنوز 200 متقاضی در استان پشت نوبت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند.

وی درباره اعطای تسهیلات قرض الحسنه به پرونده اشتغالزایی متقاضیان کمیته امداد و بنیاد شهید استان نیز بیان کرد: طی 9 ماهه امسال 78 میلیارد ریال تسهیلات به پرونده ها اعطا شد.

وی افزود: تا پایان سال جاری 110 میلیارد ریال دیگر تسهیلات به پرونده های اشتغالزایی باقیمانده پرداخت خواهد شد.

ناصری گفت: بیشترین اشتغال های معرفی شده به شعب بانک مسکن برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان برای طرح های کشاورزی و دامپروری و در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین برای راه اندازی واحدهای خدماتی بوده اند.

وی در ادامه به اعطای تسهیلات جعاله به متقاضیان نیز اظهار کرد: در هشت ماهه امسال 365 میلیارد و 598 میلیون ریال تسهیلات به 997 فقره تقاضا پرداخت شد درحالیکه در هشت ماهه سال گذشته 187 میلیارد و 534 میلیون ریال به 840 فقره تقاضا تسهیلات پرداخت شده بود.

وی افزود: اعطای تسهیلات جعاله به متقاضیان در هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تا 95 درصد افزایش یافت.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی در خاتمه درباره اعطای تسهیلات به طرح مسکن اقدام ملی در استان نیز عنوان کرد: در استان هشت هزار و 80 نفر برای این طرح ثبت نام کرده بودند که تا به کنون فقط 695 نفر بابت بهره مندی از واحدهای این طرح در استان آورده اولیه 40 میلیون تومان خود را واریز کرده اند.

وی گفت: برای طرح مسکن اقدام ملی در شهر بجنورد واقع در شهرک فرهنگیان 800 واحد ساخته خواهد شد که تجهیز کارگاه آن انجام شده است.

وی افزود: برای طرح مسکن اقدام ملی در شهر اسفراین 108واحد ساخته خواهد شد که اجرای این پروژه آغاز و پی ریزی ساخت آن نیز شروع شده است.

ناصری خواستار شد: متقاضیانی که ثبت نام کرده اند اما هنوز آورده اولیه 40 میلیون تومان را واریز نکرده اند نسبت به تعیین تکلیف تقاضای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک