پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ساعت ۱۳:۴۳
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد اعلام کرد:

صدور ۵۰ فقره اخطار برای اماکن نا ایمن مرکز استان/مقاومت مراکز درمانی بجنورد در ایمن سازی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد گفت: این سازمان در سال جاری پس از بررسی و ارزیابی وضعیت ایمنی مجتمع های تجاری همچنین مراکز درمانی، اداری و فرهنگی بجنورد، 50 فقره اخطار را برای صاحبان و مدیران این مجتمع ها و مراکز ارسال و با ارائه راهکار خواستار رفع نواقص اعلامی برای آنها شد.
صدور 50 فقره اخطار برای اماکن نا ایمن مرکز استان/مقاومت مراکز درمانی بجنورد در ایمن سازی,

مجید گریوانی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد در گفت و گو با با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: سازمان آتش نشانی بجنورد در سال جاری، بازدید و ارزیابی وضعیت ایمنی تمامی مجتمع های تجاری، مسکونی همچنین مراکز فرهنگی، اداری و درمانی شهر بجنورد را انجام داد.

گریوانی گفت: در این ارزیابی ها، تمامی نواقص خطر آفرین شناسایی شدند که این نواقص را به همراه ارائه راهکارها به صاحبان و مدیران مجتمع ها و مراکز اشاره شده، اطلاع دادیدم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد عنوان کرد: پس از انجام این بازدیدها، 50 فقره اخطار را برای واحدهای تجاری، واحدهای باغ تالار همچنین مراکز درمانی شهر بجنورد صادر کرده ایم تا نسبت به رفع نواقص واحدها و مراکز خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد: تمامی واحدها و مراکزی که اخطار گرفته اند اماکن آنها فاقد سیستم های اطفاء حریق و اعلام حریق بوده اند.

این مقام مسئول  همچنین افزود: نحوه دپو و چیدمان کالا و ابزار در این اماکن نامناسب بوده که ریسک آتش سوزی را بالا برده اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: در سال جاری سه اخطار را برای مجتمع تجاری لادن و چهار اخطار را برای مجتمع تجاری ارم در شهر بجنورد ارسال کرده ایم.

وی تصریح کرد: برای کاروانسرای سبزه میدان بجنورد به علت دپوی نامناسب کالاها در حجره ها و محوطه این مکان، از دادستانی مرکز استان مجوز پلمپ را اخذ کردیم.

گریوانی گفت: مقرر شده بود که پلیس اماکن، پلمپ این مکان را تا 15 آذر ماه جاری انجام دهد اما هنوز پلمپ آن انجام نشده است که البته پیگیر انجام آن هستیم.

وی همچنین به مراکز درمانی شهر بجنورد از جمله بیمارستان های امام حسن، امام علی، تامین اجتماعی، بنت الهدی و درمانگاه جواد الائمه نیز اشاره کرد و گفت: هیچ یک از این مراکز درمانی تاییدیه ایمنی را از آتش نشانی  بجنورد اخذ نکرده اند.

این مقام مسئول گفت: در این مراکز، نواقصی از جمله جانمایی نامناسب دودکش ها، انبارداری نامناسب، فقدان سیستم های اطفاء حریق و اعلام حریق همچنین مسدود شدن خروجی های این اماکن با دپوی کالاها و ابزار شناسایی و ثبت شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد بیان کرد: به مدیریت این مراکز مهلت داده شد تا نسبت به رفع نواقص اعلام شده، اقدام کنند، با این وجود، مدیریت این مراکز با رابطه سازی با مسئولان اجرایی بالادست در برابر رفع این نواقص مقاومت کرده و حتی آتش نشانی را تحت فشار قرار داده اند تا فشاری بر آنها اعمال نشود.

وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی بجنورد نیز در برابر اقدام آنها مقاومت می کند و خواستار رفع نواقص در این مراکز و اخذ تاییدیه ایمنی آنها است تا ریسک خطر جانی در این مراکز به صفر برسد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ایمن سازی این مراکز هزینه سنگینی را شامل نمی شود که مدیریت این مراکز نسبت به انجام آن مقاومت می کنند.

گریوانی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری 23 فقره آتش سوزی در واحدهای تجاری مرکز استان رخ داده است، اعلام کرد: صاحبان واحدهای تجاری شهر بجنورد باید نسبت به ایمن سازی واحدهای خود اقدام کنند و تاییدیه ایمنی واحدهای خود را از آتش نشانی اخذ کنند.

وی در خاتمه اظهار کرد: به صاحبان و مدیران مجتمع ها و مراکزی که اخطار دریافت کرده اند، مهلت یک تا دو ماهه داده شد تا نسبت به رفع نواقص مستند شده، اقدام و به آتش نشانی بجنورد گزارش دهند.

گریوانی تصریح کرد: درصورتیکه نواقص شناسایی شده در این اماکن طی مهلت مقرر رفع نشده باشند نسبت به دریافت مجوز پلمپ این اماکن از دادستانی مرکز استان اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد اعلام کرد: به زودی مرحله دوم از بازدید این مجتمع ها و اماکن را آغاز می کنیم.

 

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک