پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ساعت ۱۰:۱۱
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی مهندسی اسفراین:

دانشگاه تراز انقلاب، محلی برای تربیت دانشجویان در مسیر تمدن اسلامی است / دانشجویان متخصص و متعهد نیاز به حمایت دارند

امیرحسین احمدی گفت: دانشگاه تراز انقلاب باید محلی برای تربیت دانشجویان در مسیر تمدن اسلامی با مرتبه های بالای علمی، تحلیل گر سیاسی و معنویت بالا باشد، که جامعه را به سمت تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی پیش ببرند.
دانشگاه تراز انقلاب، محلی برای تربیت دانشجویان در مسیر تمدن اسلامی است / دانشجویان متخصص و متعهد نیاز به حمایت دارند ,

امیرحسین احمدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی مهندسی اسفراین و محصل در رشته عمران این دانشگاه در گفتگو با خبرنگارعصراترک در اسفراین با اشاره به اینکه در واقع مجموعه و شخصی را می توان در تراز انقلاب اسلامی دانست که جامعه را به سمت تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی پیش ببرد، اظهار داشت: این نگاه در دانشگاه تراز انقلاب نیز به این صورت است که محلی برای تربیت دانشجویان در مسیر تمدن اسلامی با مرتبه های بالای علمی، تحلیل گر سیاسی و معنویت بالا باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با یک دانشجوی در تراز انقلاب ادامه داد: متعهد بودن دانشجو به علم، روشنفکر تمام عیار مسلمان و متدین، عدالتخواه آزاد اندیش و آزادی خواه، تحلیلگر مسائل و پدیده های دنیا، ضد گرایشهای انحرافی و ضد استکبار و زورگویی، ضد تجملگرایی و فساد از جمله ویژگی هایی است که رهبری برای این گروه عنوان کرده اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی مهندسی اسفراین  خاطرنشان کرد: در کشور ایران دانشجویان نخبه متعهد به فراوانی قابل مشاهده هستند، دانشجویانی که از بعد علمی در جایگاه دانشمندی قرار دارند و به خاطر تعصب ملی به کشور و تعهد به ولایت فقیه در کشور ارائه خدمت دارند، البته لازم به توجه است که گاها بی مهری هایی به این گروه می شود و آنگونه که باید مورد حمایت واقع نمی شوند.

این دانشجوی مهندسی عمران با اشاره به اینکه باید احترام و ارزش این دانشجویان و عملی که انجام می دهند به خوبی در داخل کشور ارج داده شود، گفت: در واقع این گونه نیست که تنها از دانشجویان نخبه انتظار کارهای خارق العاده را داشته باشند و در مقابل کوچکترین حمایتی از آنها دیده نشود، شاید در کشور این تفکر به خوبی جا نیفتاده است که باید مراکز علمی و دانشگاهی برای تحقق اهداف این دانشجویان امکانات مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه های شهید فخری زاده، به صورت بالقوه فراوانند، که از نظر تخصص و تعهد حرفی برای گفتن داشته باشند اما نیاز به رسیدگی و توجه دارند.

احمدی با بیان اینکه امام (ره) دانشجو را جوانی محصل، جدی، علم با تزکیه نفس، تداوم دهنده راه انقلاب، خودشناس و خود باور، عدالت خواه و شجاع ، مدافع اسلام و از همه مهمتر مغز متفکر ملت می دانست، گفت: ایشان معتقد بودند که اگر دانشجو اصلاح شود می تواند یک مملکت را اصلاح کند.

وی با اشاره به اینکه ضدانقلاب از زمان شکل گرفتن نظام انقلاب اسلامی ایران با توطئه های مختلف به دنبال نابودی اش بوده است، گفت: شهادت عده ای از دانشجویان در سال 38 به دستور محمد رضا پهلوی به دلیل حضور نیکسون در ایران و بعد از آن اظهار نظر افرادی چون ربع پهلوی و دعوت انها به اغتشاش با عناوین عدالت خواهی هیچ ارزش و اهمیتی ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی مهندسی اسفراین با اشاره اینکه شاهد مسائل نامطلوب اقتصادی در بازار هستیم، گفت: بخشی از این ناهماهنگی ها به دلیل نگاه غربگرایانه مسئولان و بخشی دیگر به دلیل کم کاری هایی است که دیده می شود.

وی یادآور شد: اعتراض و عدالت خواهی  حق مردم است، اما قطعا با آسیب زدن و ایجاد اغتشاش به این حقوق نخواهند رسید، زیرا این اغتشاشات نشات گرفته از ضدانقلاب هایی است که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، اما مردم بدانند با مطالبه گری به جا و آگاهانه قطعا می توانند از این بحران ها عبور کنند.

این دانشجوی عمران دانشگاه اسفراین عنوان داشت: بسیاری از دانشجویان در زمان فعلی از اصل و اولویت هایی که باید یک دانشجو داشته باشد، فاصله گرفته اند و متاسفانه جایگاهی که در جامعه باید برای دانشجو در نظر گرفته شود، از دیدگاه مسئولان خیلی اهمیتی داده نشده است.

 

انتهای پیام/ حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک