جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ساعت ۱۲:۴۷
مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی:

دانشجو به دور از سیاست زدگی، باید نسبت به مسائل نظام و انقلاب حساس باشد

داوود ناهید گفت: دانشجو باید به دور از سیاست زدگی، عنصری عدالت خواه، آرمان گرا و حساس نسبت به مسائل پیش روی نظام و انقلاب اسلامی باشد و تمام تلاشش را جهت به کارگیری علم و دانش در رفع مشکلات مملکت به کار گیرد.
دانشجو به دور از سیاست زدگی، باید نسبت به مسائل نظام و انقلاب حساس باشد ,

داوود ناهید، مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی 61 شهید دانشجو در لیست افتخارات استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: دانشگاه به عنوان زادگاه علم آموزی و دستگاه پرورش مدیران تراز انقلاب اسلامی، طبیعتا در حرکت پرشتاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سمت تمدن سازی نقش اساسی و بی بدیلی دارد.

وی ادامه داد: در این سیر و حرکت دانشگاه دارای ویژگی خاص و منحصر به فرد است، زیرا آنچه که باید در دانشگاه به عنوان ضرورت و اولویت مد نظر قرار گیرد، جهادِ علمیِ همه جانبه است.

ناهید با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد علمی که برگرفته از آموزه های دین اسلام است، اضافه کرد: در سیره و منطق ائمه اطهار، علم عامل اقتدار است، همچنین علم آموزی بعنوان یکی از مؤلفه های ویژه ی دانشگاه مطرح است، زیرا علم آموزی به دنبال خودش محصولات فراوانی را برای جامعه به ارمغان می آورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کسب علم یکی از مهمترین عوامل استقلال سیاسی، عزت و شرف مملکت است، گفت: اگر کشوری علم نداشته باشد، مستکبرین و مستبدین عالم بر آن مسلط خواهند شد، لذا اهمیت جهاد علمی بیش از پیش در حرکت انقلاب اسلامی به سمت  تمدن نوین اسلامی واضح و آشکار است.

وی علم را عامل پیشرفت و اقتدار پایدار و تمام نشدنی نظام و انقلاب دانست و افزود: اگر ما بخواهیم در دنیا مرجعیت و اقتدار پیدا کنیم، تنها از کانال جهاد علمی محقق خواهد شد، لذا کار ویژه دانشگاه ها، دانشجوها و تشکل های دانشجویی تحقق اقتدار و مرجعیت علمی با چاشنی جهاد علمی است.

 

بسیج دانشجویی با به کار گیری روحیه جهاد علمی به دنبال حل مسائل مردم است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نتیجه و ثمره جهاد علمی باید به حل مسائل پیش روی نظام، انقلاب و مردم ختم شود، گفت: بسیج دانشجویی با به کار گیری روحیه جهاد علمی به دنبال حل مسائل مردم است.

وی با اشاره به ترور دانشمند هسته ای کشور در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دانشمندانی را در تراز  شهید فخری زاده تربیت کنیم باید علاوه بر تعلیم به تهذیب هم بپردازیم چرا که وقتی دانشجو وارد فضای دانشگاه می شود علاوه بر آموزش علم باید به یک فرهنگ دست پیدا کند، با آن آمیخته شود و از آن فرهنگ الگو بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی با اشاره به ضرورت ایجاد بستر و زمینه در دانشگاهها برای تربیت دانشجوی تراز انقلاب از لحاظ علم، اخلاق، تلاش و ولایت مداری، اظهار کرد: دانشجو به عنوان موذن جامعه در عین حال که به دنبال علم آموزی است باید به دور از سیاست زدگی، عنصری عدالت خواه، آرمان گرا و حساس نسبت به مسائل پیش روی نظام و انقلاب اسلامی باشد و تمام تلاشش را جهت به کارگیری علم و دانش در رفع مشکلات مملکت به کار گیرد.

وی با اشاره به فلسفه نامگذاری روز ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو، خاطرنشان کرد: امثال ربع پهلوی ظاهراً فراموش کرده اند که پدرانشان در چنین روزی دانشجویان بی گناهی که به حضور نماینده آمریکای جنایت کار در ایران اعتراض کرده بودند را به شهادت رسانده اند.

 

 تلاش دشمنان تاثیری در حرکت جبهه انقلاب ندارد

وی با اشاره به جنایات رژیم پهلوی علیه مردم، گفت: اکنون باقیمانده آن رژیم با منافقین و اغتشاش گران متحد شده و حرکت های پوچ و نخ نما شده ای را انجام می دهند که در قاموس فکری مردم شریف ایران جایگاهی ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: دولت مستکبر آمریکا، دست نشانده هایش و ته مانده های پهلوی بدانند که مردم بصیر ایران و بخصوص دانشجویان با نگاه به هدایت ها و راهبردهای رهبری معظم انقلاب، همچنان مستحکم و استوار در خط ولایت در راه دستیابی به اهداف بلند انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

ناهید در پایان با اشاره به اینکه تلاش های دشمنان داخلی و خارجی تاثیری در حرکت عظیم جبهه انقلاب ندارد، گفت: دست دشمنان بخصوص ضدانقلاب برای مردم شریف ایران رو شده، لذا مردم فهیم و بصیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فریب ضدانقلاب و دشمنان را رو نمی خورند و همواره پای نظام خواهند ماند.

 

انتهای پیام / قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک