پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۳۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ساعت ۱:۱۱
بررسی وضعیت شیوع کرونا در جاجرم؛

برابری ابتلا به کرونا در مهرماه با آمار مبتلایان از ابتدای شیوع ویروس

آمار ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان جاجرم در مهر ماه جاری تقریبا به اندازه تعداد تمام ماه های قبل است، به گفته مسئولان بهداشتی شهرستان عادی شدن اوضاع و افزایش رفت و آمد های خانگی سبب ابتلای شمار زیادی از مردم  به ویروس کرونا شده است.
برابری ابتلا به کرونا در مهرماه با آمار مبتلایان از ابتدای شیوع ویروس,کرونا، جاجرم، مبتلا، گزارش، مهدی تقی زاده

به گزارش پایگاه خبری جاجرم،نزدیک به ده ماه است که نام کرونا بیش از هر واژه ای در محافل، تیتر اخبار و رسانه ها مورد توجه قرار گرفته است، ویروس منحوسی که در چین کشف و شناسایی شد و کم کم کل جهان را درگیر خود کرد.

طولی نکشید که این ویروس منحوس با رشدی فزاینده به کشور ما آمد و استان ها و شهرها را فرا گرفت موضوعی که فکر نمی کردیم به بیخ گوش ما برسد و برای ما هم اتفاق بیفتد.

مردمی که در اواخر سال پیش می‌پنداشتند این ویروس منحوس تنها چند ماه مهمان ناخوانده خانه‌های آنهاست و با آغاز فصل گرما از شر آن خلاص خواهند شد، امروز شاهد چیز دیگری هستند؛ کرونا ویروس نه تنها در تابستان نرفت بلکه با آغاز فصل پاییز و عادی پنداری مردم، مرگبار تر شد.

البته پیش بینی کارشناسان مبنی بر آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا در پاییز نیز درست از آب درآمد و با وجود تمامی تمهیدات ممکن دولت در شرایط کنونی و اطلاع رسانی در این رابطه، متاسفانه موج سوم آن آغاز شد و بسیاری از خانواده‌های ایرانی را درگیر خود کرد.

هم اکنون موج شیوع ویروس کرونا در شهرستان جاجرم دوباره در حال اوج گیریست به حدی که آمار مبتلایان به ویروس منحوس کرونا در مهر ماه با جمع ماه های قبل از آن برابری می کند.

 

ماسک زدن راحت تر از نفس کشیدن با ریه کرونایست

خانم اکبری یکی از بانوان جاجرمی که ماه گذشته به بیماری کرونا مبتلا شده بود به خبرنگار ما گفت: ما انسان ها فکر می کنم بالایا، حوادث و بیماری ها تنها برای دیگران است و برای ما اتفاقی نمی افتد اما همین طرز تفکر از بیماری های مزمن کشنده تر است.

وی اظهارداشت: قبل از ابتلا به کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردم، ماسک زدن خیلی برایم سخت و مشقت آور بود اما با درگیر شدن به این بیماری فهمیدم نفس کشیدن با ماسک به مراتب راحتر از نفس کشیدن با ریه مبتلا شده با کروناست.

این خانم از نحوه ابتلا به این بیماری گفت و اظهار داشت: من در یکی از شرکت ها کار می کردم و احتمالا همانجا به این بیماری مبتلا شدم چون رفت و آمد به شرکت ما زیاد بود.

وی با بیان اینکه علائم سرما خوردگی همراه با تب و کوفتگی شدید بدن را داشتم و زمانی که پیش پزشک رفتم  برای نمونه گیری به بهداری فرستاد تست دادم و بعد از چند روز جواب تستم مثبت شد، گفت: اعضای خانواده به خانه خواهرم رفتند و نزدیک به دو هفته در خانه تک و تنها قرنطینه شدم و این موضوع خیلی برایم سخت بود.

این بیمار بهبود یافته با بیان اینکه متاسفانه قدر عافیت و سلامتی را نمی دانیم و پیشگیری نمی کنم و زمانی که سلامتی مان به خطر افتاد آرزوی یک دقیقه نفس کشیدن راحت را داریم، گفت: بعد از بهبودی سعی می کنم کمتر در اجتماع ظاهر شوم و اگر هم ناچار به شرکت در اجتماع باشم حتما حتما از ماسک استفاده  می کنم زیرا شنیده ام افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند مصون از این ویروس نیستند و امکان این را دارد تا دوباره مبتلا شوند.

وی از شهروندان جاجرمی خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند حتما از ماسک استفاده کنند تا به ویروس منحوس کرونا مبتلا نشوند.

 

مهر ماه به اندازه ماه های قبل آمار مبتلا به کرونا داشتیم

سوسن ملائکه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم  در گفتگو با خبرنگار اخبار جاجرم با بیان اینکه متاسفانه مهر ماه تقریبا به اندازه ماه های قبل آمار مبتلا به کرونا داشتیم، گفت:عادی شدن اوضاع، افزایش رفت و آمد های خانگی سبب ابتلای شمار زیادی از مردم شهرستان به ویروس کرونا شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اگر یک نفر از اعضای خانواده مبتلا به کرونا شود باقی اعضا خانواده هم مبتلا می شوند، ابراز داشت: باید کسی که جواب تست کرونایش مثبت شده، حتما 14 روز قرنطینه اش را رعایت کند و وارد جامعه نشود و پروتکل بهداشتی را حتی در خانه هم رعایت کند تا باقی اعضای خانواده درگیر نشوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم افزود: مردم دچار غفلت و بی خیالی نشوند،افزایش موارد ابتلا نشان می دهد که پروتکل های بهداشتی رعایت نشده است و افراد سالم بی مبالاتی کرده اند .

وی با بیان اینکه اگر لحظه ای غفلت کنیم شاید در روزهای اخیر دوباره شاهد افزایش بیشتر این بیماری و حتی مرگ و میر  ناشی از آن باشیم، گفت: مردم اشتباها تصور می کنند که بیماری کنترل شده است در حالی که واقعا این گونه نیست و بایستی رعایت بهداشت فردی و عمومی،عدم حضور در تجمعات ،استفاده از ماسک در مکانهای شلوغ و سایر موارد به مانند قبل ادامه یابد.

ملائکه با بیان اینکه بیشتر مبتلایان به کرونا در شهرستان بابت حضور در مراسم های عروسی ،مجلس ترحیم ،رفت و آمدهای خانگی و رعایت نکردن اصول و نکات بهداشتی است ابراز داشت: از همشهریان عزیز استدعا داریم تا از هر گونه تجمع خودداری و به استفاده از ماسک به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت داده تا از انتشار هر چه بیشتر ویروس کرونا خودداری کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص زمان راه اندازی دستگاه سی تی اسکن گفت: دستگاه سی تی اسکن چون نیاز به اتاق خاصی دارد از زمان ورود دستگاه سی تی اسکن در حال آماده سازی اتاق مخصوص خود که نیاز به سرب کوبی دارد هستیم انشأالله تا اخر آبانماه مراحل تجهیز اتاق به پایان می رسد و آماده بهره برداری می شود.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک