جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ساعت ۰:۴۵
رئیس بهزیستی شهرستان جاجرم:

۴۳درصد کودک آزاری ها ناشی از اعتیاد است/ تاثیر مستقیم اعتیاد مادر بر روی فرزندان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جاجرم با بیان اینکه 43 درصد از مهمترین علت‌های کودک آزاری اعتیاد است، گفت: اعتیاد دربیشتر موارد با مرد وارد خانواده شده وبا ابتلای افراد دیگر مانند مادر وفرزندان بیشتر می‌شود.
43درصد کودک آزاری ها ناشی از اعتیاد است/ تاثیر مستقیم اعتیاد مادر  بر روی فرزندان ,

 معصومه حسن نیا، رئیس اداره بهزیستی شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم ، با بیان اینکه خانواده نخستين نهاد اجتماعی است که درجریان اعتیاد بیشترین آسیب را می بیند، ابراز داشت: اعتیاد دربیشتر موارد با مرد وارد خانواده شده وبا ابتلای افراد دیگر مانند مادر وفرزندان بیشتر می‌شود.

وی گفت: خسارت هایی مانند بی‌ثباتی هویتی فرزندان، دریافت نکردن حمایت عاطفی خانواده، گسیختگی روابط فرزندان با والدین، بروز خشونت های کلامی وجسمی، لجبازی با اعضای خانواده، اعتماد به نفس تخریب شده درفرزندان از لطمه هایست که به کیان خانواده وفرزندان وارد می‌شود.

 حسن نیا افزود: متأسفانه گسترش اعتیاد و سوء مصرف مواد در زنان و دختران از مشکلاتی است که ذهن بسیاری از تصمیم گیران را به خود درگیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد مادر تاثیر مستقیم بر فرزندان دارد، گفت: تاثیر اعتیاد مادر به سوء مصرف مواد مخدر والکل از دوره بارداری آغاز می شود و با توجه به نقش مادر در سلامت کودکان، اعتیاد مادر به طور همه جانبه سلامت و رشد فرزندان را دچار اختلال می‌کند.

رئیس ادراه بهزیستی شهرستان جاجرم گفت: فرزندان این خانواده ها با الگوبرداری از رفتار والدین، رفتارهای نابهنجار را درپیش می گیرند.

وی با بیان اینکه طی تحقیقات انجام شده 43 درصد از مهمترین علت‌های کودک آزاری اعتیاد است، ابراز داشت:  امکان گرایش کودکانی که پدر و مادر آنها اعتیاد دارند به سمت مواد مخدر بیشتر است.

وی افزود: فرزندان دراین خانواده ها از آسیب های روحی رنج می‌برند که این رفتارها به صورت اختلال های روانی، رفتارهای ناسازگارانه، اظطراب، احساس خجالت و... مشهود است.

وی درمورد آمار معتادین شهرستان جاجرم گفت: بهزیستی آمار مراجعه کننده به بهزيستي جهت برخورداری از یاری برگ کلینیک ها یا خدمات کمپ رادارد که بیشتر مراجعین آقا هستند اما از آمار کلی شهرستان بی اطلاع هستیم.

انتهای پیام/ تقی زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک