جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ساعت ۱۱:۵۵
رئیس دادگستری شهرستان جاجرم:

پیشگیری از وقوع جرم یکی از اهداف قوه قضاییه است

رئیس دادگستری شهرستان جاجرم با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها از اهداف قوه قضائیه است گفت: دادگستری اقداماتی از جمله برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه آغاز کرده است که دارای خیرات و برکاتی بوده است.
پیشگیری از وقوع جرم یکی از اهداف قوه قضاییه است,

محمد اکبری، رئیس دادگستری شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری جاجرم گفت: دادگستری به اقتضای دوره تحول که از زمان به روی کار آمدن آیت الله رئیسی شروع شده اقداماتی از جمله برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق عامه آغاز کرده است که دارای خیرات و برکاتی بوده است.

وی افزود: با توجه به معضل کرونا و بحث بازگشایی مدارس و لطمه هایی که هر روز تاخیر در بازگشایی مدارس به آموزش و تحصیلات و پیشبرد علمی کشور وارد می کند، به عنوان یار و همکار کمک رسان به دولت و مجموعه آموزش و پرورش برای پیشگیری از جرم، مصوباتی را جلسات پیشگیری از جرم داشته ایم.

اکبری افزود: از مهمترین مصوبات این جلسه، پویش کمک مومنانه با هدف کمک به تامین الکل و اقلام بهداشتی برای مدارس سطح شهرستان بود لذا از خود دادگستری شروع کردیم همکاران ما علاوه بر اینکه در پویش های قبلی شرکت کرده بودند و کمک های خوبی جمع شده بود، در این پویش هم شرکت کردند و مبلغ هجده میلیون ریال جمع آوری شد و به حساب اداره آموزش و پرورش شهرستان واریز شد.

وی با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه ابراز داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان را مکلف کردیم که به صورت روزانه و محرمانه لیست دانش آموزان و کارکنان مدارسی که به کرونا مبتلا شدند را به آموزش و پرورش اعلام کند تا به منظور جلوگیری از گسترش و شیوع  این بیماری از حضور این افراد در مدارس جلو گیری شود.

رئیس دادگستری شهرستان جاجرم افزود: همچنین اداره آموزش و پرورش مکلف شده نسبت به ضد عفونی کامل محیط آموزشی اقدام کند.

وی گفت: همچنین در این جلسه شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم را مکلف کردیم حتما نسبت به تب سنجی از کارکنان رستوران ها و نانوایی ها اقدام کند و این یک تکلیف قانونی برای آنها در نظر گرفته شده است.

محمد اکبری با بیان اینکه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم مصوب شد که حدقل پنج باب از نانوایی های سطح شهرستان به سیستم نوبت دهی مجهز شوند، ابراز داشت: اگر برای اجرای این مصوبات سایر ادارات همکاری کنند ما در سطح استان و کشور حتی می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و در پایان یک بازه زمانی یک آمار مقایسه ای از سایر شهرستان ها اخذ می کنیم تا ببینیم این اقدامات چقدر مفید بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بنای قوه قضاییه بر این بوده است که از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شود، افزود: در همین زمینه بازدید هایی را از واحد های صنعتی و تولیدی داشتیم که با انعکاس مشکلاتشان به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل سعی کردیم که مشکلات این عزیزان را به حداقل برسانیم .

رئیس دادگستری جاجرم گفت: در همین زمینه توفیقات خوبی هم داشتیم و اگر کسانی که در امر تولید مشکلی دارند به دادگستری مراجعه کنند با همکاری ادارات مشکلاتشان را کاهش می دهیم.

اکبری با اشاره به اینکه درخصوص پیشگیری از وقوع جرم یکی از جلساتی که تشکیل دادیم جلوگیری از وقوع نزاع در مراسم عروسی بود، گفت: در مدت یک ساله که بنده به جاجرم آمده ام آماری که از مراجع نظامی و شعب دادگستری گرفتیم این جرم به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده تا حتی با افتخار می توانیم بگوییم که در مراسم عروسی در شهرستان جاجرم نزاعی رخ نداده و رخ نخواهد داد.

وی افزود: برگزاری مجالس عروسی درصورتی مجاز است که  ستاد کرونا برگزاری آن را مجازبداند وتعیین زمان پایان مجالس بافرض این است که مجوز برگزاری مجالس توسط ستادکرونا صادرشده باشد.

اکبری با بیان اینکه یکی از برنامه ها و اهداف راهبردی ما کاهش زمان رسیدگی ها به پرونده ها است، گفت: همکاران قضائی دراکثر روزها بعداز ظهرها نیز جهت رسیدگی به پرونده ها در محل کار خودشان حاضر می شوند.

وی تاکید کرد: دو مطالبه اصلی مردم در شهرستان جاجرم بهسازی جاده امیرآباد و  آبرسانی به هشت روستا این شهرستان بود که دستگاه قضا به این دو مورد ورود کرد.


اکبری با تاکید بر اینکه ورود دستگاه قضایی به معنای دخالت در امور اجرایی نیست،گفت: همانطور که گفتیم ما به مسائل به دید پیشگیری از وقوع جرم نگاه می کنیم در جاده امیر آباد سالانه تعداد زیادی از هموطنان فوت کرده و یا دچار نقض عضو می شوند، ادامه داد:  لذا یکی از جلسات پیشگیری از وقوع جرم را به این موضوع اختصاص دادیم و با همکاری فرمانداری، استانداری و اداره کل حمل و نقل جاده ای و مساعدت های امام جمعه این قضیه به سرانجام رسید و موجب رضایتمندی مردم شد.

وی گفت: در خصوص آبرسانی به روستا ها هم به کمک دستگاه های دولتی آمدیم و با مساعدت فرمانداری، بودجه خوبی به این امر اختصاص یافت و به صورت نسبی مشکلات برطرف شده و نسبت به گذشته تغیر محسوس و قابل ملاحظه ای داشتیم.

وی با اشاره به ملاقات های عمومی با مردم ابراز داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و جهت جلوگیری از تجمع، مردم باید با مراجعه به سایت عدل ایران مراجعه کنند و برای دوشنبه ها از ساعت 8 تا ساعت 13 نوبت بگیرند و ما در زمینه های مختلف تولیدی و حقوقی در خدمتشان هستیم.
 
 
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک