جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ساعت ۱۳:۱۴

شهرستان جاجرم مستعد کشت محصول زرشک

باغداران شهرستان جاجرم می توانند سالانه از هر یک هکتار، ۲ تا ۳ تن محصول زرشک برداشت کنند ، این موضوع نشان دهنده مستعد بودن این شهرستان برای کشت این محصول است.
شهرستان جاجرم مستعد کشت محصول زرشک ,

ابوالفضل عباسیان  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم به خبرنگار پایگاه خبری جاجرم  گفت: ۹۷ درصد تولید زرشک جهان در کشور ایران و در خراسان جنوبی تولید می‌شود اما این محصول در شهرستان جاجرم نیز با کشت درختان پراکنده از رشد و کیفیت خوبی برخوردار است.

عباسیان افزود: طی سال‌های گذشته کشاورزان با کشت درختان پراکنده در اطراف باغ‌های خود شاهد رشد بی نظیر این محصول لوکس صادراتی بوده اند که امید است با توجه به کاهش بارندگی و نیاز پایین این محصول به آب کشاورزان در احداث باغ‌های زرشک در گسترش آن کوشا باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: باغداران می توانند سالانه از هر یک هکتار ۲ تا ۳ تن محصول زرشک برداشت کنند که از نظر اقتصادی در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها تاثیر گذار است.
 
عباسیان افزود: زرشک دارای مزاج سرد و خشک است و تسکین دهنده صفرا و خون و تشنگی و حرارت معده و کبد، تقویت‌کننده قلب و کبد معده گرم می‌باشد و به تنهایی یا با دارو‌های گرم مانند دارچین و عسل و … برای تقویت کبد سرد و‌تر و باز کردن انسداد مجاری کبدی و سردی احشا مفید است.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک