شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۲۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ساعت ۱۱:۴۶

فاسد شدن چندین تن پرتقال تعاونی در انبار های جاجرم / واکنش های مردمی و پاسخ مسئولان

چندین تن پرتقال های تعاونی که ویژه شب عید آماده شده بود بعلت عدم تقاضا در انبار های جاجرم فاسد شدند.
فاسد شدن چندین تن پرتقال تعاونی در انبار های جاجرم / واکنش های مردمی و پاسخ مسئولان,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، چندین تن پرتقال تعاونی ویژه شب عید در شهرستان جاجرم در حالی فاسد شد که پیشتر این موضوع به دلیل قیمت بالای این محصول به مسئولان شهرستانی از طریق رسانه ها پیش بینی شده بود.

پس از درج خبر فاسد شدن پرتقال های تعاونی در پایگاه خبری جاجرم، واکنش های بسیار زیادی از مخاطبین و کاربران فضای مجازی به این موضوع نشان داده شد.

فعالان فضای مجازی  ضمن انتقاد از مسئولین مربوطه سوال هایی هم در خصوص قیمت بالای میوه ها مطرح شد برخی از کابران هم این سئوالا را مطرح کردند که چرا بعد از اینکه مسئولان متوجه شدند که این میوه ها در آستانه فاسد شدن هستند با قیمت پایین تری به فروش نرسیدند؟
افراد دیگری این سوال را مطرح کردند که چرا مسئولین مربوطه قبل از خرابی این پرتقال ها آنها را در بین افراد نیازمند به طور رایگان پخش نکردند!؟
برای پاسخ به این پرسش ها و یافتن حقیقت ماجرا به سراغ رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رفتیم و سوال های مخاطبین را مطرح کردیم.

ولی الله اسماعیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت به خبرنگار ما گفت:  جهت تنظیم بازار میوه نوروز ۹۹ همانند سال های گذشته پس از فراخوان این اداره برای انتخاب مباشر و انصراف مباشر اولیه در نهایت پس از کش و قوس فراوان اتحادیه تعاون روستایی جاجرم بعنوان مباشر خصوصی میوه عید شهرستان های جاجرم و گرمه در آذرماه انتخاب شد.

اسماعیلی اظهارکرد: در همان زمان بر اساس پیش بینی مصرف پرتقال شهروندان در ایام نوروز سال های گذشته و بدون اطلاع از وقوع ویروس کرونا در پایان سال اقدام به خرید نقدی میوه پرتقال از اتحادیه باغداران مازندران به مقدار ۵۴ تن کرده و به سردخانه مرکز استان انتقال و از ۲۵ اسفند شروع به حمل تمام پرتقال خریداری شده از سردخانه بجنورد به شهرستان  کردند.

وی ابراز داشت: بخاطر شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافرت ها و نبود دید و بازدیدهای مرسوم ایام عید متاسفانه بخشی از پرتقال سهمیه عید با عدم استقبال شهروندان مواجه شد.

وی افزود:  ستاد تنظیم بازار استان در ۴ فروردین قیمت پرتقال را از 5 هزار و 400 تومان به 4 هزار و 500 تومان کاهش داد که این کاهش قیمت تاثیر چندانی در استقبال شهروندان نداشته و از ۵۴ تن پرتقال سهمیه عید هردو شهرستان فقط ۲۴ تن توزیع و مابقی پس از صورت بندی جعبه ها و تفکیک میوه های فاسد به مرکز استان عودت داده شد.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گرمه و جاجرم تصریح کرد: این در حالیست که در سال گذشته تنها در شهرستان جاجرم ۴۰ تن پرتقال توزیع شد.

اسماعیلی با بیان اینکه دلیل اصلی فاسد شدن مقداری از پرتقال تنظیم بازار شهرستانهای جاجرم و گرمه شرایط حاکم برفضای عید امسال دراثر شیوع ویروس کرونا است، افزود:  کاهش خرید میوه از سوی شهروندان بر خلاف سالهای گذشته و عدم امکان عودت پرتقال خریداری شده از سوی مباشر به باغدار علل اصلی این اتفاق است.

وی خاطرنشان کرد: پرتقال تنظیم بازار نوروز متعلق به بخش خصوصی بوده و اداره صمت هیچگونه اختیاری در بخشش رایگان آن به اشخاص ندارد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک