سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ساعت ۱۳:۲۵
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاجرم:

بندخاکی گزی جاجرم برای دومین سال پیاپی آبگیری شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاجرم با بیالن اینکه رسالت آبخوانداري و آبخيزداري حفظ و پايداري آب در چرخه طبيعت است گفت: بندخاکی گزی جاجرم برای دومین سال پیاپی آبگیری شد.
بندخاکی گزی جاجرم برای دومین سال پیاپی آبگیری شد,

خاکدان نیا ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: رسالت آبخوانداري و آبخيزداري حفظ و پايداري آب در چرخه طبيعت است.

وی با تصریح  بر ضرورت حفظ آب در شهرستان جاجرم  افزود:  با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان جاجرم و با عنایت به اینکه بیشتر بارش ها در فصل بهار  و به صورت باران های سیل آسا می باشد،. لذا اجرای پروژه‌های آبخیزداری و ابخوانداری  با هدف کنترل سیلاب و تغذیه سفره های آب زیر زمینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین منظور اجرای بند خاکی  در حوزه آبخیز گزی جاجرم  با اعتبار حدود 10 میلیارد ریال و با هدف كنترل روان آب های حاصل از بارندگی و جلوگیری از ورود به مناطق بیابانی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی در بخش شمالی شهر جاجرم  برای دو سال پیاپی در فروردین سال 1399 مجددا آبگیری شد .

خاکدان نیا گفت: در پایین دست بند خاكی، چاه های متعددی در حال بهره برداری است كه وجود بند خاكی منجر به افزایش آب چاه، چه از نظر كمی و كیفی می شود، علاوه بر این چشمه ای نیز در پایین دست بند قرار دارد كه كنترل سیل توسط مخزن بند و رهاسازی از طریق لوله تخلیه باعث تغذیه منابع آب زیرزمینی این منطقه خواهد شد.

وی افزود: این بند خاكی در گستره هشت هزار و 227 هكتار و در فاصله 173كیلومتری جنوب غربی بجنورد و 25 كیلومتری شمال شرقی جاجرم واقع شده است.

انتهای پیام/ تقی زاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک