پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس کرونا | کد خبر: ۲۸۲۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ساعت ۱۴:۲
مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران:

انجام بیش از ۴۵ اقدام پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارخانه آلومینا جاجرم

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران از انجام بیش از ۴۵ اقدام پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارخانه آلومینا جاجرم خبر داد.
انجام بیش از ۴۵ اقدام پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارخانه آلومینا جاجرم,
تورج زارع مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران در باره اقدامات مجموعه معادن و کارخانه‌های این مجتمع در مقابل ویروس کرونا گفت: کمیته مدیریت بحران در مجموعه و تهدیدات زیستی و امنیتی تشکیل شده و تمامی مسائل پیش آمده را در این کمیته با حضور تیم بهداشت و محیط‌زیست و پزشک مجتمع، مقامات شهرستان جاجرم و مدیر شبکه بهداشت این شهر و همچنین تیم‌های حراست مجتمع مطرح کردیم و یک سری اقدامات در این جلسات مصوب شد. زارع افزود: از آنجا که در معادن و کارخانه‌های مجتمع بیش از ۳هزار نفر مشغول به کار هستند رعایت اقدامات پیشگیرانه را در این مجموعه، با حساسیت بسیار بیشتری دنبال می‌کنیم. وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۴۵ اقدام پیشگیرانه در مقابل ویروس کرونا در نظر گرفته شده است؛ ازجمله: ممنوعیت اجازه تردد و ورود چینی‌هایی که در این مجموعه کار می‌کنند به ایران و مجتمع، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای کسانی که ارتباط بیشتری با نیروها دارند مانند خدماتی‌ها، نگهبان‌ها، راننده‌ها و نیروهای رستوران در چند مرحله، توقف پخت غذا، خریداری ۱۰دستگاه ترمومتر که در سه نوبت کاری دمای بدن کارکنان و کارگران را چک می‌کند و تهیه بروشورها و اطلاعیه‌های پیشگیرانه برای نیروهای مجتمع از مواردی است که در روزهای اخیر اعمال شده است. مدیرعامل آلومینای ایران در ادامه تصریح کرد: همچنین خرید تلمبه برای ضدعفونی و گندزدایی سطوح در کارخانه و حتی انجام این اقدامات در سطح شهر، تعطیلی موقت مراکز تجمعی مانند سالن‌های ورزشی و استخر و مراسم مذهبی، جلوگیری از ثبت انگشتی تردد و اطلاع‌رسانی لازم برای علائم این بیماری در فضای مجازی داخلی کارخانه انجام شد. محدودیت‌هایی در سرویس‌های رفت‌وآمد برقرار شد و از کارکنان خواستیم تا جایی که امکان دارد از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه برای این تعداد بالای کارکنان ناچاریم ساختار سیستماتیکی در نظر بگیریم تا کمترین تهدید را از جانب شیوع ویروس کرونا داشته باشیم. وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوک به کرونا در این مجتمع مشاهده نشده افزود: با این حال احتمال درگیری و سرایت این بیماری مانند سایر نقاط هست اما تمهیدات لازم برای چنین مواردی نیز اندیشیده شده و جای نگرانی نیست. مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران درمورد بومی یا ساکن بودن نیروهای شاغل در مجتمع گفت: گروهی از کارکنان از شهرستان جاجرم می‌آیند و گروهی نیز در شهرک آلومینا ساکن هستند. اگر بازدیدکننده‌ای داشته باشیم یا جلساتی برگزار شود به طور عمده در خود شهرستان جاجرم برگزار می‌شود.

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

https://shoaresal.ir/fa/news/264108/کرونا-به-معادن-نرسیده-است

به گزارش پایگاه خبری جاجرم این روزها با توجه به نگرانی مردم و مسئولین در خصوص شیوع ویروس کرونا باید به مکان های شلوغ و پر رفت وآمدی مثل ادارات و یا معادن و کارخانه ها توجه همه جانبه کرد و بدقت موضوعاتی از قبیل سلامت کارکنان، جلوگیری از رفت و آمد پرسنل به شهرهای مبتلا به ویروس، بررسی وضعیت جسمی کارکنان، تهیه و توزیع سالم غذای پرسنل توجه کرد.

یکی از مکان های شلوغ و استراتژیک شهرستان جاجرم کارخانه آلومیناست که بالای 2 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند که مدیر عامل این کارخانه اعلام کرده است جلسات متعددی برای پیشگیری از شیوع این ویروس برگزار شده است و بیش از 45 اقدام پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است که در ادامه متن مصاحبه را می خوانیم. 

تورج زارع مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران در باره اقدامات مجموعه معادن و کارخانه‌های این مجتمع در مقابل ویروس کرونا گفت: کمیته مدیریت بحران در مجموعه و تهدیدات زیستی و امنیتی تشکیل شده و تمامی مسائل پیش آمده را در این کمیته با حضور تیم بهداشت و محیط‌زیست و پزشک مجتمع، مقامات شهرستان جاجرم و مدیر شبکه بهداشت این شهر و همچنین تیم‌های حراست مجتمع مطرح کردیم و یک سری اقدامات در این جلسات مصوب شد.

. زارع افزود: از آنجا که در معادن و کارخانه‌های مجتمع بیش از ۳هزار نفر مشغول به کار هستند رعایت اقدامات پیشگیرانه را در این مجموعه، با حساسیت بسیار بیشتری دنبال می‌کنیم

وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۴۵ اقدام پیشگیرانه در مقابل ویروس کرونا در نظر گرفته شده است؛ ازجمله: ممنوعیت اجازه تردد و ورود چینی‌هایی که در این مجموعه کار می‌کنند به ایران و مجتمع، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای کسانی که ارتباط بیشتری با نیروها دارند مانند خدماتی‌ها، نگهبان‌ها، راننده‌ها و نیروهای رستوران در چند مرحله، توقف پخت غذا، خریداری ۱۰دستگاه ترمومتر که در سه نوبت کاری دمای بدن کارکنان و کارگران را چک می‌کند و تهیه بروشورها و اطلاعیه‌های پیشگیرانه برای نیروهای مجتمع از مواردی است که در روزهای اخیر اعمال شده است.

مدیرعامل آلومینای ایران در ادامه تصریح کرد: همچنین خرید تلمبه برای ضدعفونی و گندزدایی سطوح در کارخانه و حتی انجام این اقدامات در سطح شهر، تعطیلی موقت مراکز تجمعی مانند سالن‌های ورزشی و استخر و مراسم مذهبی، جلوگیری از ثبت انگشتی تردد و اطلاع‌رسانی لازم برای علائم این بیماری در فضای مجازی داخلی کارخانه انجام شد. محدودیت‌هایی در سرویس‌های رفت‌وآمد برقرار شد و از کارکنان خواستیم تا جایی که امکان دارد از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برای این تعداد بالای کارکنان ناچاریم ساختار سیستماتیکی در نظر بگیریم تا کمترین تهدید را از جانب شیوع ویروس کرونا داشته باشیم. وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوک به کرونا در این مجتمع مشاهده نشده افزود: با این حال احتمال درگیری و سرایت این بیماری مانند سایر نقاط هست اما تمهیدات لازم برای چنین مواردی نیز اندیشیده شده و جای نگرانی نیست.

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران درمورد بومی یا ساکن بودن نیروهای شاغل در مجتمع گفت: گروهی از کارکنان از شهرستان جاجرم می‌آیند و گروهی نیز در شهرک آلومینا ساکن هستند. اگر بازدیدکننده‌ای داشته باشیم یا جلساتی برگزار شود به طور عمده در خود شهرستان جاجرم برگزار می‌شود.

 تب سنجی و غربال‌گری ویروس کرونا در ورودی های مجتمع تولید آلومینا و شمش آلومینیوم جاجرم

برگزاری جلسه آموزشی ویژه پرسنل کارخانه آلومینا جاجرم

/انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک